מלחינים

שופן

מנדלסון
|
צורה תלת-חלקית
צורה בת שלושה
חלקים: חלק פותח ובו הנושאים העיקריים, חלק
ב' המפתח אותם וחלק א' החוזר לסיום. צורה זו של חלק א' החוזר היא צורת שיר
אופיינית מהזמן העתיק
ומשירי המינזינגרים
במאה ה-12 ועד לאריה
- השיר האופראי.
גם בצורת
הסונטה ,
שהסימפוניות
והסונטות כתובות בה, בנוי פרק המינואט
בצורה תלת-חלקית (מינואט-טריו-מינואט).
הצורה התלת-חלקית
עשו שימוש גם ביצירות לפסנתר ,
במאה ה-19, כגון ה"שירים ללא מילים"
של מנדלסון
והנוקטורנים
והואלסים
של שופן ,
ובפרקים האיטיים בסונטות,
סימפוניות וקונצ'רטי
רבים.

דוגמאות לצורה תלת-חלקית
אטיוד בסול במול מינור אופוס 10 מספר 5 "קליד
שחור" מאת שופן
|
סיציליאנה מתוך "פליאס ומליסנד" מאת
גבריאל פוּרה
|
|
Xtend
האזנה
תקופה
תרשים
מילון
אינטרנט
פרוייקטים
מצאנים
|