בתקופה זו יש נטייה ברורה להתמקדות באמנות
ולהתרסה כנגד המוסכמות. החיפוש אחר אמנות חיה וחוקרת, במקום אמנות קפואה המשחזרת
את סגנונות העבר. המרכז האמנותי עובר לפאריס.
ה"ריאליזם"
- זרם ששואף להציג את הטבע כמו שהוא, ללא בימוי וללא
חרדת קודש להרמוניה ולסימטריה. סצינות פשוטות ויום-יומיות. אנשים פשוטים
מכל שדרות העם, ללא ייפוי מראה או אֶפֶקְטִים מעדְנים. זרם זה קם כנגד ה"אקדמיה"
שקבעה מה מותר לצייר וכיצד יש לצייר וראתה לנגד עיניה את ה"אידיאליזציה"
של הטבע.
|